MENÜ
İzmir 26°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Mekanlar ve İnsanlar (Melek Balseven-S.Derya Bosut)
Güncel
25 Ağustos 2017 Cuma 08:10

Mekanlar ve İnsanlar (Melek Balseven-S.Derya Bosut)

Mekanlar ve İnsanlar köşemizde bu hafta, Ş. Cengiz Topel Caddesi´ndeki Uzman Sürücü Kursu´nun sahibi Muharrem Filiz´i konuk ediyoruz.

S.D.B: Öncelikle kısaca kendinizi tanıtabilir misiniz?

Muharrem Filiz: 1967 Menemen doğumluyum. İlkokula, Atatürk İlkokulu´nda başladım, Şehit Kemal´de tamamladım. Ortaokulu Menemen Ortaokulu´nda, liseyi ise Endüstri Meslek Lisesi´nde bitirdim. Bölümüm torna-tesviye idi. Daha sonra Astsubaylığı kazanmama rağmen gitmedim.

 

S.D.B: Niye Astsubaylığı kazandın da gitmedin? Muhtemelen astsubaylığı istedin ki, sınava girdin.

Muharrem Filiz: O dönem sabahtan imtihana alıyorlardı bizi, öğleden sonra da sonuçları açıklıyorlardı. Hiç unutmuyorum 1517´ydi numaram. O an bir gazete elime geçti ve

468 gibi yüksek bir puanla 2 yıllık Meslek Yüksekokulu´nu kazandığımı öğrendim. Açık ve net konuşayım size, ben o okulu yazmamıştım. Kodlama hatası oldu. İmkanı yok. O da nerede oldu biliyor musunuz? Bağda mısır suluyordum, orada kurşun kalemle kodlama yaptım. Kalemi bile testere ucu ile açtım. Aklıma gelmez bile benim. İlk baktığımda Konya-Selçuk Üniversitesi Meslek Yüksekokulu yazıyor, İşletme Sekreterliğini okula gidince öğrendim. Bir sene sonra da yine üniversite sınavına girdim iktisat bölümünü kazandım. 2 yıllık okulu bitirdim ama. Ondan sonra Aliağa´da bir firmada inşaat işlerinde çalıştım. Askere gidip geldikten sonra hemen haftasında Öztüre Çelik´te iş buldum kendime. Çaycı olarak işe girdim muhasebe müdürü olarak yükseldim. Çok iyi para kazandım. 1 sene orada çalıştım, 90 yılında ayrıldım. Çıkar çıkmaz da, o dönem Gonca Sürücü Kursu açılmıştı, Müdür arıyorlardı, direk müdür olarak işe başladım.

 

S.D.B: Bu sektörde hiçbir deneyimin yoktu sanırım?

Muharrem Filiz: Evet, hiçbir deneyimim yoktu. Aklımın ucundan da geçmezdi. Yaklaşık orada 4 ya da 5 sene kadar çalıştım. Mesleği öğrendim. İlk yıllarda bu işi devam ettirmeme düşüncesiyle başka işlere müracaat etsem de olmadı.

 

S.D.B: Peki bu sektörde kendi yerini ne zaman açtın?

Muharrem Filiz: 99 yılında, İrfan diye bir ortağımla beraber kendi yerimizi açtık. Uzman´ın kuruluşu 99. O günden bu günlere geldik. İlk yerimiz Kasımpaşa´da Muhtarın Kahve´nin üstündeydi. İrfan´la belli bir süre ortaklıktan sonra Menemen´de Türkiye´de bir ilki gerçekleştirdim. Tüm sürücü kurslarını Menemen´de birleştirdim. Gonca, Sinem ve Uzman olarak birleştik. 2002´de bunu gerçekleştirdik. O birlik bize güç kazandırdı. Bu arada sermaye birikimi yaptık. İlk birleştiğimizde 6 veya 7 aracımız vardı. Ayrıldığımızda ise 25 aracımız vardı. 2005´te de ortaklıktan ayrıldık. 2005´ten beri yalnız başıma bu işi sürdürüyorum. 27-28 senedir aralıksız bu işi yapan biri olarak Türkiye´de tekim aslında. Mevzuat, yönerge, yönetmelik konularına hakimim. Sürekli takip ederim. Her zaman bunu söylerim, okuduğum okulun tüm imkanlarını kullandım ve yararlandım. Bana hem başarı, hem de maddi olarak güç sağladı. İyi birer muhasebe ve işletme hocamız vardı, onlardan çok şey aldım. Bunları yaşayarak da pekiştirdim. Her şeyimi günü gününe takip ederim. Hiçbir faturadan ceza yemiş, faiz ödemiş insan değilim. Diplomamın çok faydasını gördüm. Bu kadar yıl sonra bir adayın buradan mutlu ayrılması bana yeter.

 

M.B: Peki o güç birliği niye sürmedi?

Muharrem Filiz: Elemanlarla sıkıntımız vardı. Sistemi oturtamadık. Yoksa birbirimizle bir problemimiz yok. Gönül bağlarımız hala sürüyor. Fikir beyanında bulunuyoruz. Ortaklarım fikir danışmaya gelir.

 

M.B: Yaklaşık olarak kaç kişiye ehliyet verdiniz bu zamana kadar diye sorsak?

Muharrem Filiz: Ortalama 75 bin kişiye ehliyet vermişiz.

 

M.B Ehliyet almaya gelenlerde ilk yıllardaki beklenti ile bugünkü beklentiyi kıyaslarsanız?

Muharrem Filiz: Geçmişte gelenlerin beklentileri çok farklıydı. Şimdi çocuk anne-baba zoru ile ehliyet almaya çalışıyor. Daha önceleri ihtiyaçtandı. Şu anda hizmet verdiğimiz yaş grubu 18-25 yaş grubu hatta 23´e bile indirebiliriz bunu. İlk zamanlarda 45-50 yaş grubuna çok hizmet verdik. O zaman ki insanlar daha sıcak ve samimiydi. Geçmişte ehliyet verdiğim gençlerin şimdi çocuklarına bazen üçüncü kuşağa bile ehliyet veriyorum.

 

M.B: Kadın sürücü oranı ne bunun içerisinde?

Muharrem Filiz: Kadın ve erkek oranı şu an eşit. Bayanlarda daha fazla ilgi var ve dikkat, çaba daha fazla. Daha titiz ve istekliler. Yalnız şu da var ki, erkeklerin navigasyon sistemi daha çok gelişmiştir. Oturmuş bir kadromuz ve sistemimiz olduğu için aileler, gelinleri ve kız çocukları konusunda daha çok bizleri tercih ediyor. En yeni elemanım 3 yıllık, en eskisi de 15 yıllık. Genelde uzun vadeli, bu konuda kurumsallaştım ama müşteri konusunda kurumsallaşamadım. Menemen´de bir fiyat olayı var. Aslında fiyat yönetmelikle sabitlenmiştir ve cezası da olmasına rağmen, Menemen´de indirim söz konusudur. Herkeste paraya bakar, eğitime bakan yok. Kapıdan kafayı uzatır EHLİYET KAÇ PARA der.

 

M.B: Peki biz de soralım ehliyet kaç para?

Muharrem Filiz: Ehliyet şu anda bin 225 liradır. Fiyattan kaçınırsanız hizmetten de kaçınırsınız. Vatandaşın atladığı konu bu.

 

M.B: İlk günden bu güne araç kalitenizde ne gibi bir değişim oldu?

Muharrem Filiz: İlk başladığımda 82 model şahin tipi araçlarla başladık. Serçe tipi araçlarımız vardı. Şimdi ise hepsi 2017 model clio araçlarımız mevcut. Bu anlamda Türkiye´de sayılıyım. Şu anda karayolundaki her aracın sertifikasını verebiliyoruz.

 

M.B: Motor ehliyeti için talepler nasıl?

Muharrem Filiz: Motor ehliyetine başvuru sayısı bakımından bayanlar daha fazla sayıda. Yazın başvuru artıyor. Sebebi de tatil ayları olduğu için tatil beldelerine gidenler bir motor alıyor ve orada kullanmak istiyor. Bu konuda bir uyarı da yapmak isterim ki, motor ehliyeti cezası ile normal aracın cezası da aynıdır. Ehliyetsiz kullanmamak şart. Bir diğer dikkatimi çeken husus, kask, dizlik ve yelek takılmaması. Pazar günü gördüm, 4 kişi motora biniyorlar, önde küçük kız çocuğu, ortada baba ve oğlan, en son anne. Bir kaza anında hepsi gider. Ne kadar büyük bir risk. Zaten biz millet olarak trafikte de her an yaşadığımız gibi, 3 S´den yoksunuz. Sevgisizlik, saygısızlık ve sabırsızlık. Trafik adabı dersi yeni dönemde koyuldu, ama bizim genlerimizde biraz sıkıntı var. Bir yerde okudum bir ülkede kasisler ne kadar yüksekse o ülkenin kültür seviyesi o kadar düşükmüş. Sarı ışıkta kornayı da arkadaki çalmıyor, üçüncü ve dördüncü çalıyor.  

                         

S.D.B:  Yeni sürücülere ve sürücü olmaya niyetlenenlere senin önerilerini alacak olursak?

Muharrem Filiz: Kaza yapmak demek araç kullanmamak demek değil aslında. Her şeyden önce trafikte DİKKATLİ olacağız. Trafikte ustalık yok. Her şey DİKKAT. Temel amacımız, bir inşaatın su basmanı gibi temel eğitim veririz, binanın tuğlalarını aday, kursiyer koyar ve binayı kendi yükseltir. Profesyonel eğitim veremeyiz, eğitim saatimiz belli.

 

S.D.B:  Bir de meslek olarak sıkıntılarınız olduğunu biliyorum biraz da onlardan bahsedin?

Muharrem Filiz: Yönetmeliklerimiz çok değişiyor. Haftada bir, gün aşırı yönetmeliğimiz değişmiştir. Takip etmekte zorlanıyoruz. Her yönetmelik değiştiğinde her seferinde sıfırdan  başlıyoruz öğrenmeye. Fakat vatandaş bunu anlamakta ve kabul etmekte zorlanıyor. Tüm sorumluluk ve sıkıntı aslında bize ait. Vatandaşa bunu yansıtmamaya çalışıyoruz. Bazı uygulamaların saçmalığı da ayrı bir sıkıntı. Çözüm üretmekten çok, daha çok kaos yaratıyor. Bazen bu yönetmeliklerin bir proje, deneme olduğunu düşünüyorum. Bu işi bir ara

büyük firmalara vermek istediler, özellikle imtihanları özelleştirmeyi düşündüler. Bürokrasi sizi dinlemiyor. Ben böyle istiyorum diyor. Bundan sonra özelleştirme olur mu bilmem, çünkü öyle yönetmelikler çıkarttılar ki elimizi kolumuzu bağladılar. Ayakta kalan kalacak giden gidecek. Bu arada çok güzel bir şey de yaptılar ama çocuk ölü doğdu. Bize nüfus bazında kontenjan getirdiler. 50 bin nüfusu geçen yere 3 sürücü kursu getirdiler. Bu bana göre 2 olsaydı daha iyiydi. 3 fazla. Denetleyenin denetleyeni var. Çok enteresan bir durum. Hepsine de ücret ödüyoruz. E sınav diye bir şey çıkarttılar. Sistem üzerinden imtihan yapıyorlar. Koca İzmir´de bunun için 2 salon var. Herkes e sınava yönelince süreç uzuyor. E sınavdan maksat zamanı kısaltmaktı ama tam tersi uzadı. O da ölü doğdu. Yine vatandaşla sorun yaşıyoruz. Aday hazır, eğitim tamam, sınav bekleniyor.

 

S.D.B: Hedef?

Muharrem Filiz: Yorulduğumu söyleyebilirim. Çünkü yalnız başıma kaldım. Biraz da bürokrasiyi aşmakta zorlanıyorum. Özel eğitim kurumlarında yetişmiş memur da kalmadı.  Her şeye rağmen sözün özü 2 şubede toplam 17 kişiyi istihdam imkanı sağlıyorum.

 

BİZDE KALANLAR

Uzman Sürücü Kursu´ndaydık bu hafta. Ş. Cengiz Topel Caddesi üzerindeki binalarında ziyaret ettik kendilerini. Muharrem Bey her zamanki nezaket ve samimiyetiyle karşıladı bizi. Otuz yıla yakın süren ve başarılı bir şekilde devam eden mesleki yolculuğundan, dünden ve bugünden konuştuk, keyifli bir sohbet oldu. Çocukların Ehliyetçi Amcası üç nesile ehliyet vermiş biri olarak bu tabiri sonuna kadar hak ediyor. Naif, sakin yapısı ile girişimci ruhu ve başarma azmi onu bu günlere getirmiş. Aldığı eğitimi disiplinli çalışması ile çok güzel harmanlamış Muharrem Bey ve inanıyoruz ki onun bu başarı hikayesi bir çok gence örnek olabilecektir. Sistemleri kurmak kadar onları yaşatmak ve etkili çalıştırmak da gerekiyor. Özellikle de ülkemizin kanayan yarası olan trafik güvenliğinde insan faktörü bu sistemin konusu ise çok daha dikkatli ve sorumluluk duygusuyla yaklaşmak bir zorunluluk. Yaptıkları işin bilincinde olan en yenisi üç yıllık bu kaliteli ekip binlerce kişiye sürücü belgesi vermiş ve daha binlercesini de aynı sorumluluk ve bilinçle belge sahibi yapacaklarından hiç kuşkumuz yok. Uzman Sürücü Kursları ailesine ve bu ailenin reisi Muharrem Bey´e işlerinde bereketli kazançlar, bol başarılar diliyoruz.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Menemen'in Sesi