MENÜ
İzmir 21°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
DEMİRYOLU MENEMEN´E ZARAR VEREBİLİR - 2
Güncel
21 Temmuz 2017 Cuma 08:25

DEMİRYOLU MENEMEN´E ZARAR VEREBİLİR - 2

Gelişmiş yollarımızın olması çağımızın gereği gibi gözüküyor.

Gelişmiş yollarımızın olması çağımızın gereği gibi gözüküyor. Nüfusumuz o kadar hızlı çoğalıyor ve  çoğumuz arabalarımıza binip bir yerden diğer bir yere gitmeye o kadar meraklıyız ki yollar yetmiyor. Oysa otoyollar aynı zamanda doğal yaşamı tehdit edebiliyor. Verimli ovaların ortasında bir set oluşturabiliyor, rüzgarları değiştirebiliyor, gürültü kirliliğine sebep oluyor ve çevre köylülerin, hayvanların geçişine engel olabiliyor.

Demiryolları kuşkusuz otoyollara göre daha az bireyci, daha kitlesel taşıma sağlayabiliyor. O sebeple dünyanın tüm gelişmiş ülkelerinde demiryolu ağı da çok gelişmiş durumda. Gelişmiş ülkeler demiryollarını 19. yüzyılın sonunda tüm ülkelerine yaydılar. Ülkemiz gelişmiş ülkelere oranla demiryolu ağı açısından çok cüce bir ülke. Biz Sultan Abdühamit ile görece minik, Cumhuriyet ile küçük ama önemli bir çaba göstersek de demiryolları ülkemizin çoğu yerine halen ulaşmış değil. Bu sebeplerle İzmir Manisa arasının tek olan hattının ikiye çıkartılacağı, İzmir İstanbul ve İzmir Ankara arasında hızlı tren hatlarının açılacağı haberleri beni mutlu etmiyor diyemem. İzmir Ankara Hızlı treninin 2019 yılı içinde, yani 1,5 yıl sonrası gibi kısa bir zaman diliminde açılacağı söyleniyor.

Artık İzmir´e gelen trenlerin toplanacağı bir ana garın Menemen´e yapılacağı ve tren hattının ikiye çıkartılacağı herkes tarafından biliniyor.

Şu an gözünüzde canlanmıyor olabilir ama Menemen yakınlarında kurulacak ve İzmir´e Aydın yönü dışında tüm Türkiye´den İzmir´e gelecek trenleri karşılayacak olan böyle bir merkez istasyona giren trenler en az 10 veya çok daha fazlası perona ayrılırlar. Bunlar da istasyonun girişinde kuyruk şeklinde yan yana çok sayıda tren hattı demektir. Yine gözünüzde canlandırmak istiyorum: Emiralem´in tam merkezinden geçen demiryolu hattına bir tane daha demiryolu hattı sığdırılabilir mi? Evet. Ancak buradan Emiralem´e uğramadan geçen çok sayıda trenin büyük bir hızla uğuldayarak geçtiğini düşünün. Bu kadar ses ve titreşim bırakın insanları hayvanlar üzerinde de gerilim yapacaktır. Bu trenlerin vereceği büyük rahatsızlığı önlemek için ses duvarları yapılacaktır. Bu da Emiralem´in tam göbeğinde büyük bir engelleyici duvar demektir. Bu doğal olmayan engel insanların geçişini zorlaştıracaktır. Güzelim belde Çin Seddi gibi büyük bir engelle ikiye ayrılmış olacaktır.

Biliyorum ihaleler yapıldı ve çalışmaların çok yakında başlaması planlanıyor ama belki hala yapılacak bir şeyler olabilir.

Yine gelişmiş ülkelerdeki çoktan denenmiş güzel uygulamaları anlatarak devam edelim: Dünyada çoğu büyük şehir ana tren garlarını yatay değil dikey hale getirmekte ve şehrin içinden geçen kısımları yer altına almaktadır. Onlar tren hatlarını çok uzun zaman önce yaptıkları için bu düzeltmeyi sonradan yapmaları çok daha doğaldır. Biz demiryolu konusunda Avrupa´dan 100 yıl kadar geriyiz. Madem bir hamle yapıyoruz niye biz de, en başından, daha çağdaşını yapmayalım? Henüz çok geç değil.

Önerimi tekrar edeyim. Aydın yönü dışındaki tüm Türkiye´den İzmir´e gelecek trenleri karşılayacak büyüklükteki bir merkez tren istasyonu mutlaka yan yana yayılmış üst üste birkaç katmana dağıtılmış bir Gar olmamalıdır. Mümkün olduğunca yerin altında kat kat dizilmiş dikey bir dizilim inşa edilmelidir. Emiralem gibi gerek tarımsal üretimin yoğun olduğu gerekse doğal yaşamın nispeten korunduğu yerleşimlerin göbeğinden geçen hatlar en başından yerin altına alınmalıdır. Eğer bu şimdiden yapılmaz ise bu hatların bir kez işletmeye açılması ile yoğunlaşacak tren trafiğinin ileriki yıllarda durdurulup hat ıslahının yapılması çok maliyetli olacaktır.

Menemen´in sivil toplum kuruluşları ve yerel yöneticileri hemen harekete geçmeleri durumunda belki çok geç kalmadan gerekli düzeltmeler sağlanabilir.

Haftaya görüşmek dileğiyle?

ak

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2025 Menemen'in Sesi