Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık ve 4 bakanlığın girişimleriyle 2011 yılında hizmete giren e-yazışma, PTT Kayıtlı Elektronik Posta (PTTKEP) altyapısıyla resmi yazışmaların karşılıklı olarak elektronik ortamda yürütülmesi için amaçlanıyor.
Pilot uygulama yapan 6 Kurum arasında yürütülen çalışmalarda, Cumhurbaşkanlığı ve Dışişleri Bakanlığı arasında yapılan test çalışmaları tamamlanarak iki Kurum arasındaki yazışmaların PTTKEP altyapısı kullanılarak gerçek ortamda yapılmasına 06.03.2014 tarihinden itibaren başlanmış durumda.
“Bürokrasi hızlanacak”
Konu hakkında bir açıklamada bulunan Menemen PTT Müdürü Nihat Yüksel, “PTT e-yazışma Sistemi, tüm Kamu Kurumlarının birbirleriyle herhangi bir entegrasyon ve karşılıklı protokol imzalamasına gerek duyulmadan elektronik ortamda iletişime geçmesini sağlayabilmektedir. E-yazışma sayesinde Kurumlar arası yazışmalarda gecikmeler ortadan kalkmakta, bürokrasi hız kazanmakta, kağıt israfının önlenmekte, farklı elektronik belge yönetim sistemleri birbirleri ile otomatik olarak haberleşebilmekte, güvenli elektronik belge iletimi gerçekleştirilebilmekte, işletme ve işgücü maliyeti düşmekte ve tarafların uyuşmazlığı halinde PTTKEP delilleri belirleyici olmaktadır.
Yönetim Kurulumuzun kararıyla, 6 pilot Kurumla (Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığı) uygulama yapmaktadır.
Bunun yanı sıra birçok özel kurum ve şahıs bu uygulamadan yararlanmaktadır.
Kamu Kurumu ile PTTKEP sistemi arasında kurulacak entegrasyon ile Kurum, PTTKEP altyapısı üzerinde çalışan e-yazışma ile birlikte tüm KEP hizmetlerini de kullanabilecektir.
Entegrasyonda kullanılacak web servis için gerekli API ve teknik destek PTT tarafından ücretsiz olarak verilmektedir.
Bu kapsamda; e-yazışma sistemine dahil olmak için [email protected] adresine ön başvuru yaparak Merkezimize müracaatta bulunulması gerekmektedir” dedi.
Haber: M. Hulusi YILMAZ