MENÜ
İzmir 10°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Özür ve Çikolata İkramıyla Uzlaştılar
Güncel
28 Aralık 2018 Cuma 12:41

Özür ve Çikolata İkramıyla Uzlaştılar

Menemen´de, annesini tedavi için götürdüğü hastanede doktorla tartışan Yıldıray Bacar, uzlaştırmacının müzakereleri sonucunda doktordan özür dileyip, çikolata ikram ederek uzlaştı.

 

Menemen´de, annesini tedavi için götürdüğü hastanede doktorla tartışan Yıldıray Bacar, uzlaştırmacının müzakereleri sonucunda doktordan özür dileyip, çikolata ikram ederek uzlaştı.

Edinilen bilgilere göre Menemen´de hamallık yaparak geçimini sağlayan Yıldıray Bacar, geçen mart ayında annesi Aynur Bacar´ı tedavi ettirmek amacıyla Menemen Devlet Hastanesi´ne götürdü. Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Pakize Ayşe Turan, muayene ettiği Bacar´dan efor testi yaptırmasını istedi. Annesinin test sonuçlarını doktora götüren Yıldıray Bacar, içeride hasta varken test sonuçlarına doktorun bakmasını istedi. Başka bir hastayı muayene ettiğini söyleyen Turan ile Bacar arasında tartışma çıktı. Tartışmanın ardından Turan, Bacar´dan kendisini tehdit ettiği iddiasıyla şikayetçi oldu. Olayı soruşturan savcı, konunun uzlaşmayla çözülebilecek kapsamda olmasından dolayı dosyayı uzlaştırma savcısına gönderdi. Menemen Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu dosya kapsamındaki tarafları uzlaştırmak için Uzlaştırmacı Avukat Ayhan Çakmak´ı görevlendirdi. Uzlaştırmacı Çakmak, özür dileme karşılığında tarafları uzlaştırdı. Annesinin sağlığı nedeniyle panik yaptığını ve bu nedenle bir an önce test sonuçlarını göstermek için uğraştığını belirten Bacar, Dr. Turan´ı ziyaret ederek özür diledi. Ziyarette kendisine çikolata ikramında bulanan Bacar´a teşekkür eden Turan, Bacar´ın özür dilemesinden dolayı mutlu olduğunu dile getirerek, ?Temennim odur ki ne kendisine ne de diğer sağlık çalışanlarına karşı bu tür davranışlarda bulunulmamasıdır? dedi.

?Mağdur Tarafın Memnuniyeti Ön Planda Tutulur?

Uzlaşma sonrasında konuşan uzlaştırmacı Ayhan Çakmak, uzlaşma konusunda mağdur tarafın memnuniyetini ön planda tuttuklarını belirterek, ?Ülkemizde ne yazık ki sağlık çalışanlarına yönelik şiddet olayları giderek artmıştır. Bu tür olaylardan üzüntü duyuyorum. Böyle bir olayın uzlaştırmacısı olarak şüpheli Bacar´ın yaptığı davranışın yanlışlığını anlamasını sağlayıp mağdur Dr. Turan´dan özür dileyip hoş bir jestle çikolata hediye ederek uzlaşmalarını sağlamaktan mutlu oldum. Umarım sağlık çalışanlarına karşı yapılan bu tür olumsuz davranışlar, hastaların iyileşmesi için içerisinde bulundukları güç koşullara rağmen harcadıkları gayretin önemi anlaşılarak son bulur? temennisinde bulundu.

Uzlaştırma süreci nasıl işler?

Çakmak uzlaştırma konusunda şu bilgileri de verdi, ?Uzlaştırmaya konu bir olayın dosyası soruşturma veya yargılama aşamasında Cumhuriyet Başsavcılığına bağlı Uzlaşma Bürosuna gönderilir. Büro uzlaştırma savcısının onayı ile uzlaştırmacı görevlendirir. Biz uzlaştırmacılar taraflarla iletişim kurarak ve mağdurun durumu öncelenerek uzlaşmalarını sağlamaya çalışırız. Taraflar uzlaştıkları takdirde ne devlete ne de uzlaştırmacıya herhangi bir ödeme yapmaz, ödeme devletçe sağlanır. Taraflar uzlaşmadıkları takdirde, dosya kaldığı yerden adli işleme tabii tutulur. Yargılama sonucuna göre de taraflar cezai sonuçlara ve mahkeme masraflarıyla birlikte diğer giderlere katlanmak zorunda kalırlar. Bu nedenle anlaşacağı üzere tarafların uzlaşmaları tüm tarafların lehine bir sonuç doğurur. Ayrıca taraflar arasında husumetin sonlanmasına ve aralarında sürdürülebilir barışçıl bir ilişkinin doğmasına zemin hazırlar. Tarafları uzlaştırmada hukuk ve felsefe eğitimi görmüş olmam ve bu konuda yazmış olduğum ?A´dan Z´ye Uzlaştırma´ adlı kitabım destekleyici oldu"

Haber: S. Derya BOSUT

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2024 Menemen'in Sesi