MENÜ
İzmir 37°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Kaçamak günlerin telafisi nasıl yapılır?
İrem Yorgancı
YAZARLAR
31 Aralık 2021 Cuma

Kaçamak günlerin telafisi nasıl yapılır?

Kontrollü kaçamaklar yapmak arada serbest günler yapmak hepimizin hakkıdır. Doğum günü kutlamaları, yılbaşı partileri ya da sadece farklı geçirmek istediğiniz bir hafta sonu. Gerek kendi isteğimizle gerek ortama ayak uydurabilmek için beslenme rutinimizin dışına çıktığımız olur. Peki, bu tür kaçamakların arkasını nasıl toparlarız, telafi ederiz?

Rutinimiz dışına çıktığımızda, biraz fazla yediğimiz her öğünün ardından hissettiklerimiz genelde aynı oluyor. Pişmanlık; keşke bu kadar abartmasaydımlar, suçluluk ve bazen panik. Öncelikle bir konuda anlaşalım. Fazla yemek, zaman zaman herkesin yaşadığı bir durumdur. Üstelik sadece bir gün yemeği fazla kaçırmakla kilo almak söz konusu değil. Yani sofrada kendinizi kontrol edemediğiniz anlar, ertesi gün ne sağlığınıza ne de kilonuza direk yansıyor. Önemli olan telafi edebilmek dengelemeyi bilmekte. Şimdi bu kaçamak günleri nasıl telafi ederiz adım adım inceleyelim.

Kahvaltı çok önemli!
Çok yemek yediğiniz günün ertesi sabahı her ne kadar az yiyerek durumu dengeleyeceğinizi düşünseniz de bu doğru değil. Önceki gün fazla yediğiniz için birden yükselip alçalan insülin seviyesinden dolayı muhtemelen normalde hissetmediğiniz bir açlık duygusuyla uyanacaksınız. Kahvaltı ve içeriğinde besinler ilk olarak insülin düzeylerinizi dengelemede rol oynayacak. Bu nedenle tüketeceğiniz 1-2 dilim esmer ekmek yanında bol su ve lif oranı yüksek gıdalar, önceki gün tüketilen ağır yiyeceklerden sonra sindirim sisteminizin düzene girmesini sağlarken, protein ağırlıklı besinler de sizi tok tutarak gün içerisinde fazla yemek yemenizi engelleyecektir.

Aç kalmayın mutlaka ara öğün yapın!
Eğer öğünler arasında açlık hissederseniz, bir şeyler atıştırmanızda hiçbir sakınca yok. Önceki gün çok yediğiniz için kendinizi aç kalmakla cezalandırmanız, iştahınızın daha da artmasına ve tekrar fazla yemenize neden olacaktır. Fakat bu noktada karbonhidrat değil tokluk sürenizi uzatması için protein ve yağ bakımından zengin besinleri tercih etmelisiniz. Süt, ayran veya çiğ badem ceviz gibi besinlere yer verebilirsiniz.

Su tüketiminizi 1 lt arttırın!
Suyun sindirim sistemini rahatlatmada ve şişkinliği azaltmada oynadığı önemli rolün yanı sıra önceden de bahsettiğimiz gibi bir numaralı detoks içeceği olduğunu unutmayın. Gece uyumadan önce ve ertesi sabah kalktığınızda içeceğiniz birkaç bardak su, hem metabolizmanızın sağlıklı çalışmasına yardımcı olacak, hem de vücuttaki fazla tuzdan kaynaklanan ödemi atmanızı sağlayacak. Özellikle kaçamak gününde işin içine alkol tüketimi de girdiyse bu adıma dikkat etmeniz çok daha önemli.

Ana öğünlerde sebze ve yoğurt tercih edin!
Kahvaltıda tükettiğimiz karbonhidrat ve protein grubu besinler gün içinde size yeterli gelecektir. Bu nedenle öğle ve akşam yemeklerinde sebze ve yoğurt ya da salata ve yoğurt yiyerek, vücutta ödem oluşmasını engelleyip metabolizmanızın daha hızlı çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Telafi için tartışılmaz en önemli adım DAHA FAZLA HAREKET!
Normalden fazla besin tükettiğimizde kendimizi daha şişmiş hareket edemeyecek kadar halsiz hissedebiliriz bu normaldir fakat koy vermemek gerek. İşte bu noktada kalkıyoruz ve harekete geçiyoruz. 1 saatlik açık havada yapılacak tempolu yürüyüş veya yarım saatlik bir kardiyo egzersizi yapmak, sindirim sisteminizin, alınan oksijen sayesinde daha iyi çalışmasını sağlayacaktır. Üstelik egzersiz yapmak, çok yediğiniz için duyduğunuz pişmanlık hissini de hafifletecektir.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2022 Menemen'in Sesi