MENÜ
İzmir 14°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Kış Aylarında Metabolizmayı Hızlandırma Yolları
İrem Yorgancı
YAZARLAR
19 Kasım 2021 Cuma

Kış Aylarında Metabolizmayı Hızlandırma Yolları

Kış mevsiminde soğuyan havaların etkisiyle vücudumuz değişen ısıya uyum sağlamak için kendi ısısını korumaya çalışıyor. Bu nedenle harcadığı enerjiyi azaltmak için vücut metabolizma hızını düşürüyor. Ancak düşen metabolizma hızıyla birlikte depolanan enerji artıyor. Bu enerjinin çoğu, yine vücut ısımızın soğuyan havalara uyum sağlaması amacıyla maalesef yağ hücrelerinin büyümesiyle oluyor. İşte kış aylarında belki de farkında olmadan aldığımız kiloların sebebi, düşen metabolizma hızımıza ek olarak fazla besin alımıyla enerji dengesini sağlayamamak. Bu noktada akıllara şu soru takılıyor, metabolizma hızımızı nasıl artırabiliriz?

Kış mevsiminde metabolizma, havanın soğuması nedeniyle vücut ısı dengesini sağlamak için enerjiye gereksinim duyar ve gerekli ısıyı da vücudun enerji kaynağı olan besinlerden sağlar. Bu nedenle kışın iştah artışı ile beraber devamlı bir şeyler tüketmek ihtiyacını hissederiz. Fazla kiloların oluşmasının bir diğer nedeni de; metabolizma hızının yavaşlamasıdır. Meydana gelen enerji harcamasındaki azalmanın yanında kışın soğuk havanın etkisiyle daha az hareket etmeye başlanır. Aktivite iyice azalır. Bu hareketsizlik ve metabolizmada yavaşlama durumu besin tüketim miktarını ve tüketilen besinin çeşidini daha da önemli bir hale getirmektedir. Bu durumda ilk adım olarak beslenme rutinimizi değiştirmeliyiz. İkinci adım ise yavaşlayan metabolizmamızı hızlandırma yollarına başvurmak olmalıdır.

Öncelikle düzenli ve kaliteli uyku, hormonlarının düzenli salgılanmasına, metabolizmanın hızlı çalışmasına yardımcı olmaktadır. Her gün minimum 7 saat uyumaya özen göstermelisiniz. Bunların dışında melatonin salınımına destek; yulaf, zencefil, muz, badem, kivi, vişne, sarı kantaron gibi kaliteli besinleri tüketebilirsiniz.

Azalan öğün sayısı ve çok düşük kalorili diyetler de maalesef metabolizma hızını yavaşlatabilir. Bu durumda öğün sayısını arttırmak, öğün aralarını 2-3 saat şeklinde tutmak metabolizmanızı hızlandıracaktır. Öğünlerin içeriği de oldukça önemli. Kaliteli protein, karbonhidrat ve yağ içerikli sağlıklı öğünler ve uygun porsiyonlarla tüketilmeli.

Yapılan en büyük hatalardan biri su içmek için susamayı beklemektir. Ki özellikle kış aylarında bu durum pek mümkün olmuyor. Yaşam boyu bedeninizi temizleyecek, detoks etkisi oluşturacak, metabolizmayı canlandıracak en önemli içecek sudur.

Her renkten sebze meyve tüketmekte antioksidan depolayıp, metabolizmanızı hızlandırabilmek için oldukça önemli. Uygun porsiyonda, ara öğünlerde tercih ettiğiniz meyveler kan şekerini dengeleyici, oldukça düşük kalorili fit besinlerdir.

Zencefil ve tarçın vücut sıcaklığını yükselterek metabolizma hızını arttırmaktadır. Bunların yanına bir de C vitamininden zengin olan limonu eklediğinizde hem metabolizmanızı

hızlandırmış hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirmiş olacaksınız. 1 büyük bardak kaynamış suya 1 dilim taze zencefil, 1 tane çubuk tarçın, 2 dilim limon ilave edip, karışımı 10 dakika kadar demlenmeye bırakarak çayınızı hazırlayabilirsiniz. Çayınızı tatlandırmak isterseniz 1 çay kaşığı kadar bal ilave edebilirsiniz.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2021 Menemen'in Sesi