MENÜ
İzmir 37°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
MENEPOZ DÖNEMİNDE BESLENME
İrem Yorgancı
YAZARLAR
4 Şubat 2022 Cuma

MENEPOZ DÖNEMİNDE BESLENME

Menepoz dönemi birçok kadın için daha bu süreci yaşamadan bile oldukça zor ve stresli geçeceği öngörülen yaşamsal döngünün bir evresidir. Özellikle sinirlilik, depresyon, anksiyete, uyku bozukluğu şikayetleri çok sıktır. Bu dönemde günlük beslenme düzeni ve alınan kalori miktarı değişmese de pek çok kadının ortak şikayeti, bel ve karın bölgesinde yağlanmadır. Menepoz dönemindeki kadınların bu süreci daha rahat atlatabilmeleri ve bu döneme yaklaşmış olan kadınların da tedbir amaçlı beslenmelerine dikkat etmeleri önemlidir.

Menepoz üç dönemde gerçekleşir. İlk dönem olan premenepoz: Düzensiz adet görme ile belirti verir. Yumurta aktivitesi bu dönemde yavaşlar. İkinci dönem olan menepoz: Son görülen adet kanamasından sonra adetin kesilmesi adet görememe dönemidir. Son olarak post menepoz dönemi ise: Adetin kesilmesinden yaşlılık sürecine kadar olan 9 yıllık süreyi oluşturur. Menepozda kilo alımı yağlanma ile başgösteren bir süreç başlar. Özellikle de bölgesel yağlanma olarak adlandırılan karın, bel ve kalça çevresindeki yağlanma gözle görülür şekilde artış gösterir. Bunun nedeni genellikle menepozla ortaya çıkan insülin direnci ve metabolizma hızının düşmesidir.

Menepoza bağlı osteoporoz nedeniyle kemik ve omurga ağrıları sık yaşanır. Bu süreçte kalsiyum ve D vitamini alımının yeterli olması menepoz sonrası oluşabilecek osteoporozun önüne geçmek adına oldukça önemlidir. Yürüyüş, yüzme, yoga, pilates gibi aktiviteleri yapabilmek kemik sağlığı açısındanda menepoz şikayetlerinin önüne geçmesinde büyük rol oynayacaktır. Tuz ve sofra şekeri kullanımına kısıtlama getirilmelidir. Doymuş yağlardan kaçınılmalı bitkisel yağlar tercih edilmelidir. Ayrıca bu dönemde unlu gıdaların tüketilmemesine özen gösterilmelidir. Kafein, alkol tüketimi azaltılmalıdır. İşlenmis gıdalardan uzak durulmalıdır. Yoğurt, süt, balık, kırmızı et (yağsız), tavuk eti, yumurta, sebze gibi besinlere öğünlerde yer verilmelidir. Bu süreçte yüksek oranda kakao içeren bitter çikolata tüketmek insülin direncine  destek olabilir. Günde bir fincan yeşil çay tüketmek güçlü bir antioksidan olması sebebiyle önemle önerilmektedir. İnsülin direncine bağlı bölgesel yağlanmanız var ise günde 3 öğün beslenme önerilir. Öğünlere zerdeçal, zencefil eklenmesi yağ yakımına ve kilo kontrolüne fayda sağlarken aynı zamanda sağlık açısındanda öğünleri zengin kılar. Menepoz döneminde bitkisel östrojenlerden faydalanmakta bu dönemi rahat geçirmeye fayda sağlayacaktır. Bu bağlamda en faydalı fitoöstrojenlerden biri olan keten tohumunu 2 çay kaşığı kadar yoğurdunuza, salatanıza ekleyebilirsiniz. Bu gibi uygulamalar olası şikayetlerin önüne geçebilir, vücut ve ruhsal sıkıntıları azaltmada fayda sağlayabilir.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2022 Menemen'in Sesi