MENÜ
İzmir 37°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Ramazan ayı için püf noktalar
İrem Yorgancı
YAZARLAR
8 Nisan 2022 Cuma

Ramazan ayı için püf noktalar

Oruç tutanların genellikle çok yedikleri için hazımsızlık yada sindirim sorunları ile mücadele ettiği yada yanlış besin seçimi ile gün içinde halsizleştiği bir dönemdeyiz. Hatta birçok insanın ayın sonunda fazla kilo sorunu nedeniyle karşılaştığı da oluyor. Bu gibi olumsuz durumlardan kaçınmak için bazı püf noktalar ile Ramazan ayını sorunsuz geçirmemiz mümkün.

Öğün sayınızı arttırın! Normal zamanda gün içinde 5 yada 6 öğün besleniriz fakat Ramazan ayında öğün sayımız 2 yada 3’e düşer. Bunun sonucunda kişilerin beslenme rutinleri, kalori alımları, kan şekeri dengeleri hatta metabolizma hızları da değişmiş olur. Bu sebeple Ramazan ayında da rutin dengemizi koruyabilmek için öğün sayımızı yüksek tutmamız şart. Yani sahur ve iftar dışında da minimum 2 ara öğün yapmamız gerekiyor.

-Mutlaka sahur yapın! Günün daha enerjik geçmesi, kan şekerinin dengede kalması ve açlık hissiyle başa çıkabilmek adına sahur kesinlikle atlanmamalıdır.

-Tokluk hissini uzatan besin gruplarından olan protein ve yağlara mutlaka yer verin! Özellikle sahurda yumurta tüketmeden öğünü bitirmeyin. Süt, kefir, peynir, badem, ceviz, zeytin gibi besinleri de tüketmeye özen gösterin.

-İftarı ikiye bölün! Uzun bir açlığın ardından iftarı yavaş ve bölümler halinde yapmak sindirim problemleri yaşamamak ve besin alımını dengede tutmak adına oldukça önemli.

-Lif tüketimine özen gösterin! Beslenme düzenindeki değişikliklere bağlı olarak bazı durumlarda kabızlık oluşabilir. Bu nedenle yemeklerde lif oranı yüksek yiyecekler (kuru baklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler) ve ara öğünlerde de taze ve kuru meyveler, hoşaf ve kompostolar, hurma, ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler tercih edebilirsiniz.

-Su tüketimini aksatmayın! İftar ve sahur esnasında 2’şer bardak su için. Aralarda da su tüketmeyi aksatmayarak en az 2 litreye tamamlayın. Unutmayın metabolizmanız ve vücut sağlığınız için su elzemdir.

-Son olarak kilo kaybını desteklemek adına iftar sonrası yapacağınız yürüyüşler sindirim sisteminizi rahatlatırken aynı zamanda iştah kontrolü sağlayacaktır.

Ramazan ayının maneviyatının yanı sıra beslenme konusunda vücudu arındırmada da oldukça önemli olduğunu unutmayalım. Paketli gıdalardan, rafine şekerden, işlenmiş ürünlerden ne kadar çok uzak durursak o kadar faydalı bir ay geçirebiliriz.

 

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2022 Menemen'in Sesi