MENÜ
İzmir 37°
Menemen'in Sesi
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
TOKLUK HİSSİ VEREN BESİNLER
İrem Yorgancı
YAZARLAR
18 Şubat 2022 Cuma

TOKLUK HİSSİ VEREN BESİNLER

Kilo vermek ya da sadece forma girmek isteyenler için şimdi mükemmel bir zaman çünkü yaza vakit çok ve şimdi başlarsanız sıkılmadan strese girmeden hedeflerinize ulaşmanız daha kolay olacak.

Son aylarda kontrolü tamamen bıraktıysanız şimdi az yemeye başladığınızda doymama sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Mide hacminiz genişlediği için ufak öğünler, aç hissetmenize sebep olabilir. Lif içeriği yüksek, su oranı iyi ve düşük kalorili bazı besinler daha uzun süre tokluk verir. Ayrıca günlük kalori ihtiyacını dengelemeniz ve mide kapasitesini küçültmeniz de önümüzdeki aylarda başlayacak olan ramazan döneminde daha az zorlanmanızı sağlayacak. Bu bağlamda yapılabilecek ilk adım öğünlerinizde hacim olarak daha fazla yer kaplayan fakat daha düşük kalorili olan çorba ve salatayı öncelikle olarak tüketip daha sonra diğer yemeklere geçmek olacaktır. Böylece midenizin büyük bir bölümü dolacak ve tokluk sinyalleri harekete geçecektir. İkinci adım ise öğünlerde tokluk süresini uzatan besinlere yer vermek olacaktır. Aşağıya birkaç besini listeledim.

Bezelye: Diyetteki bireylerin öncelikli olarak vazgeçtikleri sebzelerin başında bezelye yer alır ancak bilinenin aksine oldukça tok tutucu bir alternatiftir. Bir kupa bezelye yaklaşık 7 gr. Protein ve 6 gr. Lif içerir. Protein içeriğiyle metabolizmayı destekler. Hızlı ve doyurucu bir öğün için bezelyeli-kepekli makarna tercih edebilirsiniz.

Tavuk, Balık ve Kırmızı Et: Ana öğünlerde tüketilen protein her zaman daha uzun süre tok kalmanızı sağlar. Protein bakımından zengin besinler yediğimizde vücudumuz, tok hissetmemizi sağlayan hormonlar salgılar.

Kuru baklagiller: Protein kaynağı olmalarının yanı sıra daha az yemek için doygunluk sağlayıcı lifler içeren kurubaklagiller salata üzerine veya yemeklerin içine mutlaka eklenebilir.

Yağlı tohumlar: Atıştırmalık besinler, açlığı bastırmada en iyi seçeneklerdir ancak sağlıklı seçimler yapılıyorsa. Yağlı tohumlarda içerdikleri sağlıklı yağlar ile ara öğünlerde yer alabilir. Özellikle meyveler ile kombinasyonları lif ihtiyacınızı da karşılayarak tokluk sürenizi uzatacaktır.

Sebze çorbası:  Çorba içmek, ana yemeklerden alınacak kaloriyi yüzde 20 oranında azaltır. Tabi ki tüm çorbalar eşit değil, özellikle kremalı olanlar yüksek yağ ve kalori içerdikleri için bol sebzeli çorbaları tercih etmelisiniz. Bu çorbalar yaklaşık olarak 50-100 kalori gibi düşük enerjilidir.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu yazı henüz yorumlanmamış...

Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2022 Menemen'in Sesi